הדיל שהוביל לתמיכת בנט: מעונות היום יעברו ממשרד הכלכלה למשרד החינוך

אבי יעקב 3 Comment on הדיל שהוביל לתמיכת בנט: מעונות היום יעברו ממשרד הכלכלה למשרד החינוך
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דרעי התפטר היום ממשרד הכלכלה ובישיבת הממשלה הודיע  כי הוא "עושה זאת בצער והסיבה היא שלא נמצאה דרך לפתור את הוצאת מתווה הגז לדרך".

לדבריו, הודעתי מהיום הראשון במשרד הכלכלה כי לא אחתום על סעיף 52 שמשמעותו- עקיפת הממונה על ההגבלים, וכשלא נמצא רוב בכנסת ללקיחת הסמכויות ממני, לא נותרה לי ברירה אלא להתפטר, כי המדינה חייבת לצאת לדרך עם מתווה הגז. המתווה, שפעלתי כדי להכניס בו שיפורים, הוא הרע במיעוטו והמדינה זקוקה למיליארדי השקלים שיכניס לה הגז.

הוא סיכם את דבריו באומרו : אני מתפטר היום ממשרד הכלכלה אך מבטיח להמשיך לפעול בממשלה ובכל מקום ללא לאות וללא פשרות למען העם והמדינה ובעיקר למען השכבות החלשות, בנגב ובגליל, בשכונות ובפריפריה ולמען כל אלה שאין להם.

בעקבות דרישת שר החינוך נפתלי בנט, הממשלה אישרה פה אחד את הקמתה של ועדה לבחינת העברת הסמכויות על מעונות היום לגילאי 0-3, ממשרד הכלכלה למשרד החינוך. בראש הועדה יעמוד מנכ״ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, והיא צפויה להציג את מסקנותיה בתוך 45 יום. מקורביו של בנט טענו כי היסטורית, עוד מימי ראשית המדינה, הסמכויות על הגיל הרך הן בידי שר הכלכלה (התמ״ת), דבר שלדעת מומחים בחינוך הוא דבר שגוי, שכן משרד החינוך הוא המשרד המקצועי שאמון על חינוך הילדים בישראל.

יתרה מכך, מחקרים בתחום החינוך מוכיחים כי לחינוך בגיל הרך חשיבות רבה בהתפתחותו של הילד בהווה, ועל הישגיו הלימודים בעתיד, ולכן חשוב שמעונות היום יטופלו פדגוגית ומקצועית על ידי צוותי החינוך. כעת לבקשת שר החינוך בנט תיבחן האפשרות להעברת הסמכויות לידי משרד החינוך.

בישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "השר דרעי הודיע לי על כוונתו להתפטר ממשרד הכלכלה כדי להשלים את המהלך, המשרד יעבור אליי ואני אאשר את המתווה. למשרד לקידום הנגב והגליל יתווסף הטיפול גם בפריפריה החברתית – הוא ייקרא "המשרד לקידום הפריפריה, הנגב והגליל". בהמשך אני בטוח שנמצא דרך לתת ביטוי הולם נוסף למעמדו של השר דרעי כראש מפלגה חשובה בקואליציה, הוא שר ותיק ומנוסה בממשלות ישראל".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    עד שיש דבר שאחד שמתפקד כמו שצריך – המעונות , גם אותו מעבירים למשרד החינוך